Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
pregnancy

Sunday, March 28, 2010

aku juga banyak pengalaman tengok bola kat kedai mamak

Sepupu-sepupu yang lelaki bercakap pasal bola. Kawan-kawan lelaki di universiti dulu pun bercakap pasal bola. Kawan-kawan di facebook pun cerita bola juga. Semuanya bola. Gaduh pun pasal bola. Aku? Aku dah tak amik tau pasal bola. Era itu sudah berlalu. Aku dapat tunang yang langsung tak berminat dengan bola.

Sungguh berbeza pada zaman aku di UTM Skudai dulu. Dahulu aku suka ikut member-member lelaki keluar menonton bola di skrin besar di kedai-kedai mamak sekitar Taman Universiti, Skudai. Masalahnya bukan tengok di siang hari ok? Ada ke EPL siang hari? Hehe. Biasanya aku keluar pukul 2 pagi. Kawan-kawan yang perempuan dah nyenyak tidur, tapi aku ni setia menemani member. Hahaha.

Kat UTM dulu, kawan-kawan perempuan yang aku betul2 rapat ialah Kak Emi, Fizah dan Liyana. Yang lain tu, kami ni suka berkawan dan lebih rapat dengan lelaki. Masalahnya kawan-kawan lelaki tu bukannya dari course kami sendiri. Sangat berbeza fakulti kami ni. Biasanya budak2 engineering, tak pun Science Comp. Ntahla, bagi aku, orang lelaki ni sempoi. Tak berkira. Tak mudah amik hati. Berfikian terbuka, open dalam semua benda. Kalau bergurau pun memang sangat kasar. Itu yang aku suka. Kalau perempuan, hati sangat lembut, susah skit nak jaga.

So, disebabkan ramai kawan2 lelaki, makan malam aku pun bersama dengan mereka ni la. Kadang2 tu aku dengan Fizah je perempuan, yang lain semua lelaki. Seronok ok? Hehe. Aku rindu zaman itu. Disebabkan orang lelaki minat bola, aku yang tak minat ni pun sentiasa update dengan bola sebab mendengar cerita dari diorang ni. Aku jugak la menjadi mangsa untuk menemani mereka menonton bola pagi2 buta. Biasanya waktu makan malam diorang ni dah inform aku yang pagi nanti ada bola. Nanti pukul 2 pagi camtu diorag sms aku mintak aku tunggu diorang amik kat blok kolej kediaman. Biasanya aku sorang je perempuan yang ikut, Fizah tak minat. Then apabila diorang sampai, kami pun pergi naik kereta diorang. Bila lalu kat pak guard, cakap je keluar tengok bola. Biasanya kami tengok kat Restoran Aliff sambil2 pekena teh tarik n roti canai. Penah sekali aku ikut diorg ni tengok bola, aku satu-satunya perempuan kat situ. Segan giler time tu. Restoran Aliff tu biasanya penuh dengan student UTM lelaki kalau ada match EPL. Kalau ada perempuan pun yang menemani pakwe diorang je.. Yang aku ni bukan teman pakwe ye, semua tu kawan-kawan rapat aku. Teman makan dan melepak. Nasib baik kawan-kawan aku tu pandai cover aku, tak bagi kena kacau. Huhuhu.  Ada sebab budak lelaki suka ajak aku tengok bola. Diorang cakap aku ni suka menjawab kalau diorang cerita bola, so biler tengok bola tu, kami ni boleh bertikam lidah. Memang la aku suka melawan, diorang selalu mengutuk orang yang aku minat. Aku ni memang minat yang muka hensem dan cute je. Macam Cristiano Ronaldo tu la.. Kalau tengok Arsenal, ada gak budak cute, Van Persie. Hehe. Memang tiap2 team aku cari yg menarik je atas padang tu. Kahkahkah... Orang lelaki lak tengok bola mesti nak mengutuk, sakit telinga aku. Tapi layankan aje.. Bila gol lagi la bingit telinga ni. Alah bisa, tegal biasa. Bila dah hari-hari ikut, dah paham sangat dah perangai peminat bola... Then abis bola biasanya nak dekat Subuh, selamba jugak la lalu kat pintu gerbang UTM tu nak balik kolej. Kadang-kadang pak guard tahan kitorang yang suka keluar malam ni. Kalau kena tahan, kena la stop dulu scan barcode matric card, maka masuklah dalam sistem UTM muka-muka yang balik lewat. Haahahaha... Tapi kalau nasib baik pak guard tanya, jawab je la baru balik tengok bola. Hehe.

Aku rindu masa dahulu. Zaman menjadi student kat UTM memang tersangatlah seronok. Part yang best sebab tiap2 hari kuar merayap. Hampir setiap malam melepak di Danga Bay. Kemudian meronda seluruh JB sampai ke Stulang. Tapi satu je tempat tak penah sampai waktu tu, Singapore. Pasport takde maa time tu. Kalau ada pasport la, aku rase mau abis duit biasiswa aku untuk berjalan sahaja. Hahaha. Tu belum lagi aku bukak cerita ketagihan main bowling setiap malam waktu tu.. Dengan geng-geng ADAM juga...

Ini cerita aku. Jangan pelik kalau aku senang rapat dengan lelaki. Sejak tahun 2002 sampai sekarang pun aku masih ada seorang teman rapat lelaki di sms. Bukan tunang tersayang, tunang aku ni aku kenal tahun 2007.

Oklah, takde elektrik plak ni... Gelap gelita. Mau mandi. Hujan plak lebat di luar sana, nasib baik...

2 comments:

Anonymous said...

Hik hik cigu pon kaki bola yek >_<...sape laa member rapat tu yek ^_^ sampai skrg tak jumpe2 lagi...

Hazilah Aini said...

adoi... takde nama ke encik tunangku ini.. letak la nama, cik abg.. ape brg guna anonymous, mcm la sy ak kenal ayat tu..

mane kaki bola? takde pun bola kat kaki i.. kahkahkah.. kwn sms tu masih misteri. semoga dia dtg waktu kawin nanti. hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...