Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
pregnancy

Sunday, March 21, 2010

The End of The Week

Cuti aku kali ni tersangatlah full. Hampir setiap hari ada je benda nak kena buat dan aku sendiri tak lekat kat rumah. Nak kahwin punya pasal macam inilah jadinya. Terkejar sana sini, banyak guna otak berfikir, banyak guna tenaga dan paling tak tahan, BANYAK GUNA DUIT!

Turun je kapal terbang Jumaat lepas terus survey butik pengantin.Tapi alhamdulillah, pada petang Sabtu, aku berjaya mendapatkan khidmat Abg Din yg disyorkan oleh Mak Uda aku sendiri. Abg Din ni dah banyak berkhidmat dengan anak-anak saudara dan rakan-rakan makcik aku tu. Dia pun selalu jugak makeupkan personaliti TV3. So, aku rasa dia memang orang yang boleh dipercayai. Disebabkan makcik aku tu kawan baik dengan Abg Din ni, (diorg penah kerja di bank yang sama), so Abg Din cuba la buat yang terbaik untuk aku. Tarikh majlis aku tu pun sebenarnya Abg Din dah ada pelanggan lain, tapi Abg Din bagi tu kat member dia. Untuk aku, dia nak buatkan baju yang baru. Yang belum dipakai oleh orang lain, aku yang rasmikan. Kalau orang lain memang dia caj la sebab kena buat/jahit baju yang lain. Untuk aku dia kira harga biasa. Lagipun aku ambil khidmat dia untuk 3 majlis (nikah, bersanding dan majlis di rumah lelaki). Pelamin dan menghias bilik tidur pun aku serah kat dia. Malas aku nak pening-pening, dah la aku ni tak kreatif.

Untuk katering, Abg Din jugak syorkan Mirazy Catering. First impression sangat bagus. Mak aku call nak tanya berkenaan pakej catering dan lauk-pauk, terus je Big Boss diorg Dato' Mizi cakap nak datang bincang kat rumah petang tu jugak. Kami ni tunggu punya tunggu, akhirnya memang betul dia sampai kat rumah aku ni dengan orang2 kuat dia 3 orang plus isteri n cucu dia yang masih baby. Bayangkan la buat keputusan terus nak datang dari Batu Caves sana. Bincang punya bincang, kami pun setuju ambil pakej RM12 seorang tu. Dah tambah itu ini lebih skit je la.. Okla tu, nak banding katering tempat aku ni, RM16 seorang. Kalau 1000 tetamu tak ke RM16000 untuk makan? Beribu aku boleh jimat tu.. So, catering hari persandingan dah settle. Just hari nikah tu je belum, tapi memang nak amik katering jugakla.. Tak settle lagi menu apa nak jamu waktu petang tu nanti.

Bab2 kekemasan rumah takyah cakapla... Banyak nak kena buat ni. Nak repair dinding rumah, dinding bilik aku, pastu nak cat semua. Duit ohhhh duit... Untuk itu, 3 hari jugak la menyimpan barang2 masuk kotak and alihkan perabot2. Itupun yang terlalu berat tu tak dapat nak angkat. Huhu.

Ok, tu hal kahwin. Ada lagi satu yang makan duit jugak. Beli kereta. Tengah sibuk nak kahwin ni la aku nak beli kereta yer? Hahaha.. Nak buat macam mana, keperluan masa kini dan masa depan jugak kan... Sehari guna untuk survey and test drive. Esoknya terus aku datang tempah. Hehe. Cepat betul buat keputusan. Sebenarnya malas nak pikir lama-lama nanti makin bertambah serabut. Bayar duit tempah je memang la tak terasa sangat. Lepas ni keta sampai, "Hah, amik kau!!!!". Nampak gaya duit gaji akan berkurangan dengan banyak. Kalau sebelum ni aku dapat simpan 2K, lepas ni 1K lebih skit je la... Sedih2.... Tapi aku ni kan taat dan mendengar kata, orang mintak tolong so aku pun tersangatlah murah hati menolong. Hehe.. Dahla, perit je citer pasal duit ni. Aku nak kurangkan shopping. Aku akan simpan semua keinginan shopping aku untuk beli kat barang2 hantaran nanti.

Cukuplah tu imbasan perkara-perkara penting sepanjang seminggu bercuti ni. Petang nanti akan terbang ke Sibu semula. Sambung lagi memberi ilmu kepada anak-anak bangsa yang sangat suka pada cikgu diorg ni. Aku sangat diminati di sekolah itu ok.. Hehe. Satu perbezaan yang amat besar antara murid-murid di Semenanjung dan Sarawak, rasa hormat mereka terhadap guru.

Dahla. Aku mau tido. April Fool nanti aku nak isi borang tukar main2. Lokasi pertukaran? RAHSIA....

1 comment:

AZIZAN & HAFIZAH said...

bestnye ko dh tulis blog ni sejak kat UTM...kalau la aku tulis dulu....mesti macam2 perkara ada..sbb skang aku mcm dah lupa ingatan sket....

bile baca balik mesti klakar kan...baca ko punye yg lepas2 tu....dah ala2 seronok...hehe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...