Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
pregnancy

Saturday, July 19, 2008

Dah abis 3 minggu aku berpraktikum. So far so good. Seronok sgt2. Cuma yg tak bestnye sbb byk keja nak buat sblm g mengajar. Sume nak kena tulis, sume nak kena siapkan. Maklumla sebagai cikgu ni lesen kitorg adalah buku rekod mengajar. So kalau kena tangkap tak buat lesson plan dalam buku rekod, mmg kena tindakan disiplin. Buat plak time tgh praktikum ni, maktab bleh bagi surat amaran. Minggu ni 3 kali aku kena observe. First utk English, lecturer minor aku Mr. Samuel dtg observe. Sempoi je Mr. Sam tu.. Die kate 'very good for a minor'. Because English is only my minor subject. Tak perlu pening2 kepala. Tapi aku pening kepala memikirkan kelas aku 3 Mawar 3 yg sgt bising dan tak makan saman, so susah aku nak ngajar. Tiap2 kali masuk kelas tu suara aku mesti rase nak hilang je sbb asik jerit2 suruh diorg senyap. 2nd observation plak dari guru pembimbing subjek major aku, Science, pada hari yg sama gak tu. Yg ni pun ok je tp mmg la byk perlu ditingkatkan. Tapi kelas aku best time tu, aku ajar tentang Constellation and aku tunjuk video Twinkle Twinkle Little Star n nyanyi sama2. Mmg bdk kelas 5 Mawar 2 tu seronok la. My 3rd observation hari Jumaat, lecturer major Science, Puan Raja datang secara mengejut. Tiba2 dah tercongok je depan aku. Nasib baik la aku ni bkn jenis yg mudah terkejut. So aku mengajar je la dgn penuh confident walaupun aku lupa ape yg aku tulis kat lesson plan aku. Hahahaha.. Alhamdulillah... Semuanye ok.
Next week I must be prepared for the minor observation from my guru pembimbing minor. Mengajar English ni penat skit, nak kena pikir aktiviti tu yg makan masa lama. K la, nanti aku citer lagi ye..



P/s: Ramai bdk2 sekolah mintak email, no phone n biodata. Hehehe. Lawak btul la..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...