Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
pregnancy

Sunday, October 12, 2008

bosan

Bosan la pulak sorang2 kat umah dgn mak. Adik2 sume takde, takde kawan aku nak borak2. Memang bosan..

Tengah hari tadi g kenduri n openhouse umah Kak Siti, guru pembimbing English aku utk praktikum aritu. Pegi dgn mak n Uwan aku sebab cikgu Siti tu kira cam ade kena-mengena gak la dgn family aku.  Kak Ina n Kak Ja pun datang tapi lambat skit la sbb diorg dr Seremban. Ramai cikgu SK Kuala Pilah yg aku jumpe kat situ. Tak kurang jugak anak2 murid mase praktikum. Ade jugak yg datang tegur n salam dgn bekas cikgu2 diorg ni. Gembira semacam je bila nampak teacher diorg ade kat tempat kenduri tadi.

Waktu nak balik ade satu hal plak berlaku. Keta Kak Ina kena selongkar. Dia parking tepi jalan yg sibuk, sama gak dgn keta2 org lain, tapi taktau nape keta tu yg menjadi pilihan. Pdhal keta orang lain jauh lbh hebat. Abis sume brg dlm keta tu kena selongkar tapi nasib takde ape yg hilang, sbb kawan aku ni pun jenis yg berhati-hati, mmg takkan tggl barang berharga dlm keta.  Tapi satu hal plak lagi, keta tak bleh start. Kak Ja call cikgu Safiril, cikgu lelaki yg baik dgn kitorg time praktikum. Dah datang Safiril, dia pun tak tau ape masalah. Pastu datang plak cikgu Maksom bawak jumper, pun tak menjadi. Akhir sekali mak aku dtg bawak mekanik. Dah check2, rupe-rupenye wayar suis kena potong. Memang kurang ajar sape yg buat keje tu. Tak dapayt barang, dia mendengki plak. Kitrong rase mesti org tu nak curi keta tu n bwk lari tp maybe tak sempat sbb ramai org lalu. Takpela, kawan aku takde nak panjangkan citer. Bile keta dah bleh start trus je diorg beraya umah aku plak.

Aku rindu dgn suasana sekolah n anak2 murid. Dah lama tak jumpe diorg. Ramai yg sms tiap2 hari mengadu rindu. Aku plak suka tgk gambar2 diorg n melayan sume sms2 tu. Hehe.

Kat bawah ni salah 1 video yg aku rakam mase praktikum. Budak paling cute dalam video ni bernama Faizal, favourite aku mase praktikum sbb die malas, sgt nakal, suka merepek tapi antara ramai2 dia yg paling bergaya! Hahaha.. Selalu kena marah dgn aku si Faizal ni dulu tp biler dah abis praktikum dia plak yg dulu sms2 aku tiap2 hari tanye kabar. N dia jugak yg bersemangat bawak kwn2 dtg beraya umah aku. Dah dtg beraya, buat spot check kat umah aku n main handset aku, selamba je suh cikgu dia ni hantar balik. Aku lak sgt baik hati tolong hantar diorg balik. Hehe.



2 comments:

ted said...

hantar adik2 tu balik?wahhh...syoknye.memang bergaya la si faizal ni.hehe.aniway haz, ajar budak sekolah rendah lagi best dari menengah kot..dulu penah gak arr jap after stpm ajar sekolah rendah..best..best

Hazilah Aini said...

kecik2 dah hensem si faizal ni. dah bsr cmne agaknye yer? hehe.
seronok ajar sekolah rendah ni.. mggu last aritu berkarung hadiah n kad raya yg haz dpt. N hari last tu mase haz bg kata2 terakhir kat dpn perhimpunan, anak2 murid ramai yg nangis. terharu giler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...