Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
pregnancy

Monday, October 27, 2008

openhouse nubhan

aku ngan Nubhan
aku ngan Nubhan



Plan aku n Baby sejak 2 minggu lepas, arini nak ke umah Nubhan. Mula2 mak aku taknak g, die kate takde pun mak Nubhan ke, makcik die ke or nenek die ajak. Ler, padahal makcik si Nubhan dah ajak aku n sume sepupu g openhouse tu. Ape guna family tree kitorg dlm Geni.com kalau tak contact2 antara sedara-mara. Bagi mak n Uwan aku, kalau org tak ajak guna mulut tu maknanye tak official. Pulakkk! Last2 semalam mak aku terjumpe mak Nubhan kat kenduri, dah org tu ajak barula mak aku caya. Selama ni aku ckp Nubhan nak buat openhouse die tak caya.


So tgh hari pegila dlm kul 12.30. Nasib tak g awal dr tu, kalau ikutkan aku nak g kul 10 sbb aku ade program lain arini. Hehe. Tp mak aku kate mak si Nubhan jemput dtg tgh hari, so tgh hari la.. Dtg2 je blom ade org pun. Abah Nubhan ade la duk kat bawah khemah borak2 dgn kawan2 die. Si Nubhan plak tgh nyanyi n layan anak2 buah die.. Kiranye kitorg org paling awal sampai. Sampai2 je sepupu mak aku, Auntie Kama (makcik Nubhan) jemput masuk dalam umah. Masuk la kitorg ke dalam borak2.. Agaknye si Nubhan perasan mak n Uwan aku masuk dlm, so die pun dtg n salam2 dgn kitorg. Trus je die duduk dkt kitorg. Auntie Kama duk borak dgn mak aku psl si Nubhan. Cite cmne Nubhan bleh terjebak masuk AF sampaila ke perkembangan Nubhan skrg ni.


Dalam borak2 tu, Nubhan ade je rehat2 kat blkg kitorg. Auntie Kama suh cepat2 ajak Nubhan amik gambar sebelum ramai peminat yg lain datang. Ape lagi, dpt la kitorg bergambar dgn Nubhan secara personal kat dlm umah. Pemalu Nubhan ni, org borak psl die, die duk tenung je... Tak bukak mulut pun. Lama jugak die duk dlm umah, sampaikan org kat luar tu tercari-cari Nubhan katne, padahal ade je die nyorok dlm umah dgn kitorg. Tak lama lps tu abang ipar die panggil keluar sbb ramai org nak jumpe, baru la die keluar n sambung nyanyi semula. Time dpn org die kena jadi peramah la.. Hehe. Auntie Kama ade citer kat kitorg yg die pesan kat Nubhan jgn tggl bahaso nogoghi die tu, kek kampung kono ckp nogoghi.


Lewat gak kitorg makan tgh hari, leka berborak kat dalam, lagipun biarla org jauh kat luar tu makan dulu. Kitorg yg sedara-mara ni lambat skit pun takpe.. Lepas mkn, kitorg tunggu jap sbb Nubhan ajak member2 AF die dtg gak, si Toi n Faizal. Lepas je diorg sampai, kitorg balikla, lagipun time tu dah pukul 3.30 ptg, aku ade hal lain blom settle. Diorg siap buat game lagi lps tu, byk lagi acara smpai ke 5.30 ptg. Aku tak sanggup nak tunggu.. Huhu. Memang sepanjang majlis tu Nubhan menyanyi macam2 lagu utk tetamu yg datang. Sape2 nak berduet pun die layan sume.. Yang nak bergambar pun takkan kecewa punye la, Nubhan siap bg posing yg best2 lagi tu.. Kesimpulannye, die memang seorg yg low profile, anak Ustaz n  bekas imam Masjid Juasseh. Sape sangka anak kampung yg kecik2 dulu slalu lepak2 main kompang sblh umah aku, skrg ni dah ramai peminat cmni. Dulu die gemuk, tak hensem langsung, skrg ni? Hehe. Yang paling best, die dua pupu aku (atuk kami adik beradik). Haha.




Gambar2 sila tgk dlm album friendster sy ye...


P/s: Dua pupu pun still dpt autograf jugak tau... Hehehe..





1 comment:

zuliatiyanina said...

amboi, tu pakai bj yang ncik abang bg ke?hehe
kemsalamnubhangemuksuaradiasedap

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...