Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
pregnancy

Thursday, April 22, 2010

genap 7 bulan...

We have been engaged for 7 months.

Wow! Pejam celik, pejam celik, hari ini dah genap 7 bulan kami bertunang. Masa berlalu dengan begitu pantas. Umur pun makin meningkat, memang dah patut sangat berkahwin tahun ni. Kalau tunggu lama-lama makin expired pulak. Cik abang aku pernah cakap dulu, "orang perempuan kalau dah masuk umur 27 tu, dah dekat-dekat nak dapat 'title lain' dah tu.."Hehe. Aku tak mahu title tu. Huhu. Seronok tengok kawan-kawan sekolah, kolej, universiti, maktab dan tempat kerja (sekolah) dah ada anak-anak. 'Anak-anak' ok? Bukan 'anak' dah tu... Aku? Bayang pun belum nampak. Tambah pulak dengan 'gerun' nak beranak. Anak tekak dengan anak rambut tu ada la. Hehe.

Sudah 7 bulan kami bertunang, tetapi dah lebih 2 tahun setengah kami berkawan. Boleh dikatakan sepanjang lebih 2 tahun setengah tu, hubungan kami aman damai, tak pernah bergaduh. Kadang-kadang kami ni pelik bila dengar pasangan lain yang selalu bergaduh. Yang kami ni macam takde point apa-apa nak gaduh. Kesian kan? Hehe. Begitulah... Mungkin sebab umur masing-masing yang membuatkan kami berfikir dengan matang. Bukan budak-budak lagi nak gaduh pasal benda-benda yang tak masuk dek akal. Bagi aku, itulah kelebihan memilih pasangan yang lebih tua dari kita. Bila kita ni terganggu dalam bab-bab emosi, dialah yang menjadi penenang. Bila kita dalam keadaan marah, dia masih lagi cool. Bila kita membebel macam-macam, dia masih lagi bersabar. Bila kita berfikiran kebudak-budakan, dia masih lagi boleh melayan. Syukur alhamdulillah aku ada dia. Walaupun kami jauh (kadang-kadang tu bila jumpa balik hujung tahun, segan balik macam awal-awal kenal tu yang tak tahan.. hahaha..) kami masih boleh berkomunikasi dengan baik. Bila dapat gayut memang makan masa hampir 2 jam gak la paling sekejap. Tapi bila dekat, internet yang lebih banyak memainkan peranan sebagai medium perantara. Bagi aku, jarak tu bukan penghalang, yang penting komunikasi. Kalau dekat pun tapi jarang bercakap, jarang berkongsi cerita, tak berkongsi masalah, banyak berahsia dan sebagainya tak guna juga.. Kadang-kadang asik mmengadap muka pun naik menyampah juga, sebab tu start gaduh macam-macam hal remeh-temeh. Baik lagi yang jauh, kumpul rindu banyak-banyak, takda masa nak gaduh.

Cik abang kat tengah laut belum dapat baca post ni so boleh la aku cerita macam-macam.. Hehe. Dalam seminggu lebih lagi dia timbul, mati aku kena komen. Hahaha.. Lantakla cik abang ku sayang.. Memang kamu tu pembaca blog saya sejak dahulu lagi.. So, tak segan pun.. Hehe. Abang, thanks for everything. I love you so much!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...