Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
pregnancy

Saturday, April 17, 2010

good and bad

Syukur dah sampai ke hujung minggu. Minggu ini aku rasa sangat busy dan memenatkan. Ada perkara best dan tak best yang berlaku.

Pertama sekali, sejak minggu lepas hingga ke hari Rabu, kami cikgu-cikgu di SK Sungai Menyan bertungkus-lumus melengkapkan apa yang patut kerana pihak nazir dari Kuching nak datang ke sekolah kami untuk memantau perlaksanaan Ko-kurikulum (KK). Sedia punya sedia, takda pun nazir tu datang Rabu lepas. Kami pun buat KK macam biasa. Kelab bola jaring aku pulak, baru je main 5 minit, hujan pun turun, itu adalah petanda yang menyuruh kami pulang ke rumah. Hehee..

Di samping kesibukan melengkapkan fail-fail dan laporan itu semua, satu benda yang aku buat hal Isnin tu. Siang Isnin baru perasan. Sebenarnya malam Ahad tu lagi dah mula ada problem (Cik abang call, aku tekan-tekan butang call tu tapi phone still berbunyi, last-last aku jawab dengan tekan butang pada handsfree. Mesti dia pelik lama betul nak tunggu aku angkat. Haha.) Ok, back to the story. Balik sekolah Isnin tu aku nak check kredit, tekan punya tekan phone SE aku yang guna nombor maxis, takda apa-apa kesan pun. Try pulak buka menu pastu tekan butang merah, sama jugak tak dapat kembali ke muka depan. Aku pun mula la bengang... Geram..

Keesokan harinya, nak reply sms. Taip laju-laju mestila ada typing error kan? Bila nak erase apa yang aku tulis, bila aku tekan butang C, cursor kat sms tu statik je kat tempat yg sama. Huarggghhh!!!!! Lepas satu, satu lagi masalah timbul. Pastu plak butang shorcut pun kadang-kadang problem jugak. Kadang-kadang ok. Pandai pulak dia ikut mood. Aku ni yang takda mood. So bila orang sms, aku takda mood nak reply guna phone SE ni. Nasib baik aku still pakai jugak nokia aku yang lama tu untuk nombor celcom, so aku tukar je simkad. Huhu. Dalam kepala ni dah berkira-kira nak beli phone yang baru. Dah terbayang-bayang BlackBerry Bold. Tapi gerun gak la.. Bukan tak mampu, memang la mampu, tapi lepas beli kena kurangkan belanja kat benda-benda lain. Huhu. Lagipun tahun ni takda pun aku bajet nak tukar handphone baru walaupun orang lain berlumba-lumba tukar ke iphone or BB. Aku ni bajet untuk kawin je.. Lepas ni dah mula nak bayar kereta pulak. Kesian aku... Ada tak orang yang berhati mulia nak hadiahkan aku BB ek? Hehee... Malam tadi mengadu pada cik abang pasal ni, dia kata, "Beli je la handphone baru, duit gaji kan ada.." Wahh.. Cakap memang senang. Hmm... Minggu depan gaji lagi.

Bosan dah fikir pasal handphone. Ni cerita yang best plak. Minggu ni jugak aku shopping online. Sabtu dan Ahad minggu lepas aku leka tengok baju-baju kat sini. Geram takleh tahan, akhirnya aku sambar 4 pasang. Tadaaaa...! Semalam baju-baju dah sampai ke tangan mak aku. Hihihi.. Aku beli tapi pos ke rumah. Bukan ke rumah la actually, guna alamat sekolah mak sebab takda siapa nak terima parcel kat rumah. So balik cuti nanti boleh la melaram baju baru.. Nak ke mana? Bukan dating pun.. Huhu.. Kesian kat aku ni. Siapa-siapa yang free 28 Mei-20 Jun nanti, boleh je ajak aku jalan-jalan. Aku memang suka.. Hehe. Bestnya perasaan lepas membeli sesuatu yang baru. Takda rasa bersalah pun.. Hahaha..

Minggu ni jugak datang ke sekolah dengan melaram heels hitam 2 inci yang baru. Dah lama nak pakai sejak bawak dari semenanjung lepas cuti Tahun Baru Cina yang lalu, tapi malas nak pakai. Sayang nak pakai sebab aku beli mahal. Akhirnya aku pakai juga.. Lepas ni kalau rosak beli baru je la..

So now it's Saturday morning guys...!!!  I already woke up at 4.30 a.m and start reading my favourite blogs on the net. For the past 2 days, I'm addicted to one blog belongs to a girl.  Girl? She is 23 years old lar.. All I can say is, she is so lucky!

Alright guys. I have to go now.. See you later... Bubbye...!

2 comments:

AZIZAN & HAFIZAH said...

ala...kongsi la mana laman web jual baju tu....mana laman web yg ko suke baca tu....aku yg org suke la nak tgk kan...dah ada testimoni bagus...mesti mau tahu kan...

Hazilah Aini said...

pijah, blog yg aku suka baca tu ada kat sidebar aku. schazwany hameed's blog.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...