Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
pregnancy

Friday, April 09, 2010

tubuh badan

Kenapa aku nak bercerita tentang bab sensitif ni plak ek? Sensitif ke? Sensitif jugak la.. Orang perempuan memang mementingkan bab ini. Ok, back to the topic. Aku nak cerita sebab aku tengok kawan-kawan aku di facebook ramai yang mementingkan susuk tubuh masing-masing termasuklah aku. Yelah.. Aku ngaku, sekarang ni memang aku amik kira tentang badan aku. Saat genting ok? Ada kawan aku ni nak sangat jadi gemuk sebab dia terlalu kurus. Tapi yang dah biasa berisi macam aku ni dah semestinyalah nak lebih kurus.

Berapa ukuran badan yang ideal bagi korang? 36-24-36? Perfect! Aku pun nak macam tu jugak la... Huhuhu. Tapi sekarang jauh betul daripada tu.. Berapa ukuran badan aku sekarang? Oklah, aku reveal kan.. Aku baru ukur minggu lepas. Hahaha... 34-26-38. Aduhhh... Bahagian punggung sangat besar. Begitu juga bahagian peha yang berisi. Tak suka betul la.. Inilah yang terjadi gara-gara aku hidup sendiri, makan sendiri. Sejak kat maktab dah mula makan tak teratur ikut suka hati je. Sebab bila study akan tension, so bila tension kena la makan. Bila hujung tahun, "haaa, amik kau!". Aku suka cuti lama duduk kat rumah. Bila kat rumah aku tak makan. Banyak benda lebih menarik selain daripada makan. Biasanya sehari tu sekali je aku makan, itupun lunch pukul 5 petang. Hahahah..

Bukannya aku tak suka dengan badan aku ni ok? Ada yang aku suka. Aku bersyukur sangat Allah dah beri aku ketinggian yang lebih daripada orang lain. Bila tinggi, lambat skit la nak nampak gemuk. Tapi dah tinggi pun pakai sandal or kasut tumit tinggi jugak lagi.. Hehe. Masih tak cukup tinggi ke? Dulu mak aku selalu bising bila aku beli kasut yang terlalu tinggi. Tapi lama-lama mak aku pun dah lali kot... Aku suka sandal or kasut yang bertumit tinggi skit sebab, bila kita pakai kasut or tumit yang tinggi ni, peha and punggung akan lebih menarik. Cuba la korang try.. Mesti ada perbezaan. Tapi ada orang tak biasa pakai tinggi-tinggi. Aku ok je jalan jauh-jauh dengan sandal bertumit tapi jangan la carik nahas pakai sampai 5 inci tu.. Nanti sakit pinggang plak yang dapat.

Aku suka bahu aku yang dah sedia terletak. Kalau buat baju kurung, taknak  letak span pun ok. Tapi inilah manusia, tak pernah cukup. Bila buat baju kurung or kebaya mesti wajib jugak letak span. Rasa tak sempurna bila baju takde span. Hehe. Untuk lebih realistik, aku nakkan semula body seperti sebelum aku belajar kat maktab. Waktu tu aku rasa memang dah perfect dah, dengan berat 53kg. Huhu. Aku taknaklah terlalu kurus sampai takda bentuk... Perempuan mestilah ada bentuk-bentuk yang tertentu, dah wajib. Kalau kureng nanti nampak macam lelaki plak, tak best jugak. Takkanlah dada nak flat je.. Or punggung terlalu kecik takde isi. Kesian plak kat laki aku nanti. Hahahahah... Cukuplah sekadar mengecilkan sedikit peha dan punggung yang besar ni. Dan juga lemak-lemak di perut. Aduh, malunyer... Hehe..

Apa caranya nak mencapai target? Bukan main2 ni... Dah 3 bulan lebih aku tak makan malam ni wei... Makan tengah hari lepas balik sekolah pun jarang bila kat sekolah aku dah makan nasi pagi tu. Boleh dikatakan sekarang ni sekali je makan nasi dalam sehari or TAKDE langsung nasi. Tiap-tiap hari Rabu kalau ada ko-kurikulum kat sekolah, aku mesti nak main bola jaring dengan anak murid yang semestinya lebih laju dan lincah. Ini menggalakkan aku berlari dan mengeluarkan peluh. Kadang-kadang tu main tak smpai pun 30 minit, tapi disebabkan kelincahan budak2 ni, letihnya macam main lama pulak. Tu yang seronok. Budak-budak pun mestilah suka cikgu main skali dalam team diorang.. Minggu depan aku nak ajak budak2 ni lari keliling padang pulak. Hahahahhah...

Dapat yang macam ni pun dah ok..

Yang ni pun... Huhuhu...


4 comments:

Anonymous said...

Cigu saya pon nak ikut ler diet mcm cigu tapi diet nak GEMUK cam ner yek cigu >_+

Hazilah Aini said...

hehe.. kamu jgn ler gemuk.. tambah isi skit je lagi ok ler..

norinaomar said...

nk tambah isik lagi tapi payah nye aduhai...

sekamrrindu said...

salam...

moga dapat bentuk badan yg diingini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...