Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
pregnancy

Friday, December 07, 2007

hujan

Hujan sejak petang semalam. Tapi semalam ada jugak stop2 kejap. Arini, dari pagi tak berenti pun.. Sejuknya takyah cakap la. Nak tido pun tak selesa, sebab rasa macam tak cukup selimut je. Hehe. And lagi satu masalahnya kalau musim2 hujan ni, aku malas mandi!Haha. Serius ni aku cakap. Baru je sentuh air basuh muka dah rasa menusuk ke tulang satu badan, blom lagi mandi. Kalau mandi memang menggigil la, boleh sakit2 badan jadinya. Silap2 kena hypothermia. Hehehe. Kalau dah tak tahan sejuk sangat terpaksa la mandi air panas. Melambung la bil elektrik musim2 hujan ni guna air panas. Apa salahnya kan, asik Amau je mandi air panas, mana aci..



Tunggu hujan berenti, tak nak berenti gak tengok gayanya. Sedang aku mengadap internet ni, mak aku pun tanya, "Kak, ko nak gi Bahau kak? Jom kak, pegi jalan2 carik barang. Tunggu hujan ni memang takan berenti la. Lepas Asar la kita pegi". Hehe. Hujan2 pun nak kuar berjalan dengan mak aku. Sebenarnya  mak aku dah target pagi tadi lagi nak kuar tapi sebab hujan lebat sangat, tunggu je la.. Lebat btul hujan. Sejuk giler. Kita kuar, lagi lebat lak dia turun, sabar je la. Yang aku ni berjalan dengan jeans lipat tinggi2 macam orang nak ke sawah, selamba je. Pakai pulak selipar Jepun. Hehe. Kalau jumpa sape2 memang buat malu btul la. Lantakla, dah  nama pun hujan kan? Ingatkan hujan2 ni tak ramai la orang kuar. Rupa-rupanya ramai gak. Family dengan anak2 kecik pun best je berhujan aku tengok. Tak kisah apa pun.



Melihatkan keadaan camni, memang Johor akan banjir la.. Sungai2 kat sini dah melimpah2 dah ni, and sungai2 ni sume mengalir ke Johor. Jaga2 la orang Johor.. Bersiap la menghadapi banjir. Nasib baik pagi semalam cerah. Dapat jugak aku settlekan macam2 hal sepanjang hari. Pagi, hantar mak pegi meeting kat sekolah pastu g umah Uwan aku amik 2 ekor kucing bawak ke klinik haiwan untuk dimandulkan. Dah hantar tu balik umah semula. Pukul 10 kuar balik, kali ni amik Baby kat matrik bawak g klinik gigi lak, ada appoinment sbb pakai braces. Pastu hantar balik. Then balik umah, tunggu mak tepon pastu amik mak lak. Petang  kuar balik amik jemput kucing n sambil2 tu hantar mak g pejabat pos, jual saham ASN.  Citer pasal saham ni, ASN tengah naik sekarang ni. Yang mak aku jual ni saham 10 tahun dulu yg arwah abah aku beli. Lepas arwah ni beli, ekonomi gawat, saham turun harga, so semalam mak aku decide nak jual je sementara harga tengah ok, penat dah tunggu bertahun tak untung2 banyak pun. Sebelum dia turun balik, baik jual je then masuk ASB. Harga seunit semalam 0.9604. Pastu tadi dalam berita tengok harga dah cecah  0.99 pulak. Beza banyak tu.. Mak aku heboh plak rugi RM300 sebab jual semalam. Hehe. Agaknya kalau orang yg serius main saham tu, ntah macam mana gila diorg kan? Haha.



Hurmm.. Malam ni aku takyah mandi la, jimat gak air. Hehe. Eh, siang tadi aku mandi ye, bukan tak mandi langsung arini.. Aku ni cakap je malas tapi kang tiba2 aku terus je mandi. Hehe. Tengok sekerat je Spa Q tadi, balik lambat. Makin seronok lak citer tu kan...



2 comments:

Zuliati Yanina said...

TAHU TAKPE UJAN2 MALAS MANDI...SAMA LAH HAZ OI....TGK TV PUN TED SELIMUT TAU...PAKAI STOKIN LG..KEH KEH KEH

PST,PELUK ORG LA BEST UJAN2 NI..TU PASAL ORG KAWIN TIME UJAN..HAHAHHAHA

Hazilah Aini said...

tak penah plak trpikir ramai org kawin time ujan2 sbb tu. hahaha..
memandai je si ted.
basuh bersih2 otak tu ted.. ntah ape2. hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...