Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
pregnancy

Wednesday, February 02, 2011

amanah bulan ni dah ditunaikan..

Ketika orang lain tengah kecoh banjir yang melanda 4 buah negeri iaitu Negeri Sembilan, Melaka, Pahang dan yang paling teruk Johor, aku pulang ke Puchong menjenguk rumah kat Bandar Bukit Puchong 2. Pesan suami 2 minggu sebelum aku bercuti, "Balik cuti nanti pegi tengok rumah dengan peti sejuk skali." Tengok tu, peti sejuk besar gedabak yang lebih penting daripada isteri dia sendiri. Hihihi.

Bila balik ke sana, aku ni ada misi lain la pulak. Mana boleh tinggal bab2 shopping ni. Sambil menyelam, minum air la katakan.. Dari tengah hari sampai ke malam melayan nafsu shopping, balik rumah tengok tv kejap pastu terus tido. Esoknya barulah misi kat rumah bermula. Selepas breakfast, aku mula la vacum seluruh rumah atas bawah termasuk bilik2. Selepas vacum, mop lantai plak. Kemudian lipat baju2 suami yang ditinggalkan dalam bakul dan susun dalam almari. Dah abis lipat, kutip plak semua baju2 kotor untuk dibawa balik untuk dibasuh kat umah mak.

Hah? Bawak balik baju kotor? Well, kami memang blom beli mesin basuh. Sebabnya, kami nak beli mesin yang betul2 bagus tahun ni. Taknak main tangkap muat je, nak yang puas hati macam peti sejuk kami jugak. So, sanggup susah sekejap. Sebelum2 ni aku ada la basuh tangan skit2, kadang2 cik abang ajak pegi basuh kat umah mak dia je, takpun bila kitorg balik umah mak aku, memang aku angkut berbakul-bakul baju kotor yang telah terkumpul. Hehe. Bukan malas nak basuh, tapi cik abang yang kata takyah basuh, kumpul je bawak balik sebab memang dah nak balik kampung. Memang sangat2 memahami suami aku tu. Hihi.

Alhamdulillah, tugas bulan ni dah selesai. Bulan depan pun masih ada tugas yang sama. Aku akan pastikan tiap2 bulan aku jaga amanah tu. Maknanya tiap2 bulan la aku terbang balik dari Sarawak.. Takde masalah, aku kan memang suka balik.. Lelap mata je beli tiket kapal terbang.. Huhuhu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...