Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
pregnancy

Monday, February 28, 2011

realitinya.. aku....

Seorang yang kuat menangis. Huhuhuhu. Ramai yang tak tau, sebabnya aku ni bukannya jenis yang menangis depan orang. Depan orang lain aku memang nampak kuat tapi hakikatnya bila dengan orang tertentu, aku lepaskan semua yang terbuku di hati. Kadang2 rasa kelakar dan tak patut pulak. Hehe.

Al-kisahnya, sewaktu aku kecik, aku memang kuat menangis dan memberontak. Waktu kecik, aku ni suka nangis lama2 dan susah nak dipujuk dan memang degil tahap ape pun aku tak tau. Kalau aku tak suka dengan orang, aku memang akan terus nangis dan tarik tangan arwah abah dan ajak balik. Memang tak makan pujuk punya... Macam tu lah karenah aku waktu kecik. Mak aku pun pening taktau macam mana nak buat. Sampaikan nenek aku penah jumpa dukun mintak tawarkan air supaya aku berhenti nangis. Hahahaha..

Tapi bila dah makin besar dan bersekolah, sikap suka menangis tu hilang. Mungkin sebab adik-adik pun dah ada, jadi aku jadi seorang kakak yang kuat dan jadi contoh yang baik pada adik2. Masuk sekolah sorang2 pun tak menangis langsung. Waktu tu, adik aku yang paling kecik plak suka buat perangai memberontak baling2 barang bila menangis. Susah nak tengok aku nangis dah waktu tu. Even waktu arwah abah aku meninggal pada tahun 2002 pun aku nangis skit je. Kalau orang ungkit pasal tu pun, aku tak rasa apa. Tiba2 aku jadi macam orang yang takde perasaan. Tengok citer sedih ke, seram ke, memang takde effect. Pelik...

Tapi lain plak jadinya bila sudah melepasi umur 25 tahun. Sekarang ni mudah tersentuh dengan cerita2 sedih. Air mata senang je mengalir. Bila aku terlalu marah, aku berkurung dalam bilik dan menangis sepuas hati. Bila teringat kenangan silam pun sama, mulalah menangis. Benda yang pada dahulunya aku takda perasaan pun dapat buat aku menangis sekarang ni. Bezanya waktu kecik aku menangis dan lepaskan depan orang, sekarang ni aku menangis dengan berkurung dalam bilik.

Sehinggalah aku mendapat seseorang yang boleh dianggap 'a shoulder to cry on'. Pakwe, tunang dan akhirnya menjadi suami aku sekarang ni. Dialah tempat aku menangis tak kira masa. Malah kemarahan, ketidakpuasan hati, jiwa memberontak, semuanya aku lepaskan pada dia dengan air mata. Huhu. Sekarang ni makin sensitif la pulak.. Skit je silap dah mula terasa. Tapi bukan terasa dengan orang lain la, terasa dengan suami sendiri je.. Kalau orang lain lantak ape korang nak buatlah, aku ni jenis yang tak amik kisah sangat. Tapi bila suami sendiri, mintak maaf lerr... Benda kecik pun nampak besar bagi aku dan nangisnya nanti mesti tersedu-sedan sampai semput nak bernafas. Hahahaha..

Beberapa bulan sebelum nikahlah paling banyak nangis sebab sensitif dengan benda2 kecik. Lepas kawin pun sama, sebelum nak tido boleh lagi aku ni gi bantai nangis dulu... Nasib baiklah suami aku tu pandai pujuk. Lega rasanya bila lepas nangis. Mungkin sebab tu rasa seronok bila nangis sebab ada orang yang melayan. Hehehe. Tapi aku menangis bukan sebab masalah je. Rindu pun boleh buat menangis jugak.. Kat airport masa antar suami nak ke Penang untuk naik kapal, tanpa mengira orang sekeliling, aku melalak sampai balik tu takleh nak drive. Teruk betul! Kena g shopping dulu baru jiwa tenteram and dpt balik dengan aman. Pastu mengadu balik kat suami yg aku letih dan pening kepala sebab banyak sangat menangis. Hahaha. Semalam mengadu dengan suami yg aku ni menangis malam2 bila tido kat umah kami di Puchong, bila lipat baju2 dia dan jugak terlihat brg2 dia kat umah. Hahahaha.. Apa lagi, sah2 ler kena bahan dengan suami sendiri... Dia suka kata perangai aku ni macam budak2. Kahkahkah.. Mungkin jugak, tiba2 rasa macam ngade2 je. Tapi nasib baiklah dapat suami yg tua 4 tahun dari aku dan sanggup melayan karenah aku. Kalau muda or sebaya tak dapat ler nak ngade2 camni. Huhu. Terima kasih kerana bersabar...

Tak sabar plak rasanyer nak menangis sama2. Agaknye camne lah rupa dia nangis.. Hahahaha..


2 comments:

norinaomar said...

orang jawa kata gembeng (pronounce in english as 'gurm bang')
aku pun kuat nanges gak Ha..lagi2 kalo ada problem beso,nanges sampai tersedu sedan kat talipon.puaslah orang tu nak mujuk'
tdo mimpi sedih pun nanges gak

Hazilah Aini said...

yeker noi? hahaha... ko lagi la nampak seperti seorg yg tabah. tp aku rasa la, nangis ni adalah satu cara nak bermanja jugak. hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...