Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
pregnancy

Wednesday, January 19, 2011

excited nak balik kampung.

Macamlah ada husband yang menunggu kat umah tu kan? Hehe. Takde, husband aku dah selamat belayar 8hb yang lalu. Sekarang ni dia kat mana pun aku tak tau. Tapi Jumaat lepas di India dan Ahad di Pakistan. Sekarang ni hidup seperti orang tak kawin semula. Single.

Berbalik kepada balik kampung, memandangkan Cuti Tahun Baru Cina selama 9 hari, so aku memang confirm la akan balik, tiket memang dah siap beli awal2. Walaupun baru je balik masa husband aku nak belayar, aku tetap bersemangat. Bukan senang nak balik umah mak selalu. Waktu husband takde ni je la dapat balik sana. Bila husband ada, kena ikut dia balik umah sendiri dan jarang dapat balik Juasseh. Sejak kawin, tak sampai seminggu pun tinggal kat kampung. Banyak masa dihabiskan di Puchong.

Cuti ni adik aku plak nak bertunang. Makan kenduri lagi la kami nanti. Tak sabar plak rasanya nak jumpa lagi dengan sedara-mara. Seronok berkumpul ramai-ramai, bila bergelak ketawa tak hengat dunia tu yg paling best. Best jugak tak lama lagi nak ada adik ipar. At least husband aku taklah rasa janggal sangat bila balik umah mak. Sekarang ni kami semua pompuan2 je kat umah tu, kesian kat cik abang aku tu, takde geng. Adik aku yg laki sorang tu memang pemastautin la kat Penang sana. Jarang sangat balik umah kalau takde hal penting.

Cuti nanti pun kena plan nak jenguk sekejap umah kat Puchong. Husband dah amanahkan suruh kemas dan ada baju2 yang belum dilipat dan belum dibasuh disebabkan tergesa-gesa kena naik kapal. Aku yang tengok dia berkemas pun rasa letih sebab suntuk sangat masa yang ada. Mujur aku balik time tu, dapat jugak tolong hantar pegi airport. Kalau tidak, lagi la kalut. Masa dia nak berlepas tu memang la sedih sangat2, membayangkan yang kitorg akan berpisah lama, memang air mata rasa tak tertahan. Minggu sebelum tu pun camtu gak, bila dia hantar aku kat airport untuk balik ke Sibu. Tapi yang ni lagi teruk. Nak drive balik pun kena tunggu menenangkan diri, pastu trus shopping. Bila dah balik ke Sarawak ni, keadaan jadi ok semula. Perkara kecik je semua tu. Dah lebih 3 tahun macam ni, dah memang rutin dah. Yang penting, asalkan dia ada contact bila ada line.

Tahun 2011 masih baru bermula. Hidup sebagai orang baru pun baru je bermula. Sekarang perlu tingkatkan diri untuk jadi yang lebih baik dan melaksanakan amanah dan pesan suami tersayang. Insyaallah...

2 comments:

AZIZAN & HAFIZAH said...

sekali die pegi belayar brape lama?

Hazilah Aini said...

suka hati dia nak bape lama. ada 7 bulan.. 10 bulan pun penah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...