Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
pregnancy

Thursday, April 12, 2007

operasi menurunkan Amau dr atas silling

Sejak rumah ni dah btul2 siap renovate, blom ada lagi kejadian Amau naik atas siling.Tapi masa belum siap dulu, time cina2 keja tu nak pasang siling, kecoh gak ar sebab Amau suka naik kat situ sampaikan kontraktor cina yang renovate rumah kitorg tu pun tolong skali bawak Amau turun.



Ahad aritu dia lepas naik lagi. Tak tau la mana lubang dia ikut tapi memang dia tak reti nak turun sendiri. Puas la kitorg adik-beradik carik Amau sebab dah tengah hari tapi still tak nampak muka. Panggil punye panggil kitorg dengar dia mengiau kat atas siling. Mak aku amik tangga, adik aku panjat bukak penutup siling dan angkat Amau bawak turun.



Hari ni dia buat lagi. Mak dengan Kenet pegi sekolah. Aku tengah best tido tiba2 terdegar bunyi benda berjalan kat atas siling. Aku bangun pastu tanya Amau katne kat Baby yg tengah main komputer. Dia pun cakap yang dia dengar bunyi2 kat atas siling. Sah2, memang Amau tak lepas turun. Kitorg panjat sinki dapur yang kat atas, nampak Amau dari celah lubang tengah golek2 sambil mengiau. Kaki dia plak dia hulurkan kat celah lubang tu macam nak suruh kitorg tarik dia. Kesiannye Amau.. Aku pun pegi ke stor untuk amik tangga. Pastu aku panjat bukakkan lubang siling tu. Pastu kitorg tengok gelagat Amau nak turun. Memang tak reti nak turun kucing tu, tapi naik pandai plak! Baby plak sibuk amik gambar.



Img_2073 


Img_2074 


Img_2075_1


Img_2078 


Img_2080






Akhirnya, aku yg angkat dia. Gambar yg ni aku dah potong skit.
Img_2082







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...