Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
pregnancy

Tuesday, November 13, 2007

aspalela

Tajuk lagu Apek yang tengah hangat kat radio. Kelakar kalau dengar selalu. Aku jarang dengar radio melayu, aritu dalam kereta nak gi Penang baru first time dengar lagu tu. Sampai2 lak kat Penang, sorang sepupu aku ni baru darjah 2 nyanyi buat sorang lagi sepupu lelaki nama Asfar. Punya la dia duk ulang banyak kali Aspalela tu kat hotel. Aku yang baru je menghayati lagu tu pagi tu memang gelak la dengan gelagat budak2 tu. Asfar dah jadi Aspalela. Nak panggil Asfar je nyanyi Aspalela. Hehe. Budak Asfar ni aku dah lama tak jumpa, dia dah lama tak balik kampung. Dulu kecik lagi, sekarang dah sekolah. Ingatkan dah tak kenal aku dah, tapi lalu depan aku duk senyum sengih2 kat aku.



Kenduri kat Penang makan lauk kari la jawabnya. Nasi kandar takleh lari. Pak Lang aku orang Penang, memang asik promote nasi kandar favourite die je la. Sepupu aku ni kawin dengan lelaki yang dari keturunan mamak Penang tapi dah menetap kat Ampang. Bapak lelaki tu orang Penang, mak orang Johor. Sepupu aku lak bapak orang Penang, mak orang N9. Best gak kenduri ni, dapat jumpa pakcik makcik belah arwah abah yang tak balik kampung raya aritu. Time kenduri ni la berkumpul ramai2 kat umah Mak Lang.



Sebenarnya aku ada sejarah best pasal family belah abah. Hehe. Dulu masa kecik2 aku tak suka dengan orang especially pakcik2 belah abah. Diorang kuat menyakat. Aku ni suka berkepit dengan abah. Pak Lang aku dulu2 suka menyakat aku, aku kuat nangis. Asal menangis je aku tarik abah aku, mengamuk macam2. Sampaikan masa kecik2 dulu aku tak suka gi Penang umah Mak Lang sebab nanti jumpa Pak Lang. Kalau Pak Lang balik kampung pun aku tak suka abah aku balik kampung. Kalau balik pun, nak naik rumah aku tahan abah aku tak bagi naik. Hehehe. Tu la perangai aku kecik2 dulu. Sampai sekarang pun kena sakat lagi. Tapi dah tak berapa ingat pasal dulu2 sebab masa tu aku kecik sangat lagi. Ingat ni pun sebab pakcik2 yang kuat menyakat aku tu duk ulang2 cerita kat aku tiap2 kali jumpa. Cerita kat adik2 aku la sebenarnya. Perrrgghh.. Letih aku nak dengar. Sekarang aku dah tak takut dah dengan diorang. Hehe. Sorang lagi pakcik aku tu , aku panggil dia Uncle, asal jumpa aku je mesti nak sakat pasal dulu2, suka sangat panggil aku 'along' pastu peluk2 aku. Hahaha. Dalam family aku tak panggil along2 ni, sume panggil kakak. Mak abah pun takde peluk aku. Hehe. Tapi dengan Uncle aku tu, bese sangat dah.. Hehe.




Ni ada skit gambar...



Img_2192
Pelamin dengan kek kat depannya.



Img_2197
Katil pengantin.



Img_2201



Sepupu aku Kak Adib yg comel.




Img_2209



Mak aku menepung tawar pengantin.








Img_2215
Antara hantaran utk pengantin perempuan.




Img_2194



Antara hantaran utk pengantin lelaki.



Img_2195



Antara hantaran utk pengantin lelaki.



Img_2216



Makan2. Auntie aku yg kat sblh pengantin perempuan.



Img_2217



Inilah Uncle yg aku citer td tu.. Khusyuk btul mkn dgn pengantin. Hehe.




2 comments:

botolkosonge said...

Fuhhh itu uncle nyer yg dok selalu kacau yerr..peh marvelous laaa rambut uncle tuu mcm kumpulan aleycat jer..nasib baik laaa tak kembang rambut tu hee heeee

Hazilah Aini said...

ala.. dh lps ke t'ganu lak pakcik ni.. tak dpt nak kacau. hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...